Det sociala spelet

Ännu en arbetsvecka kan jag lägga till handlingarna. Jag är en riktig kontorsråtta nu. Har liksom växt in i rollen även om jag fortfarande inte kan många promille av mina arbetsuppgifter. Men hur ska det gå när jag kommer ut i verkligenheten!? Inget lulla omkring i en korridor med en kaffekopp (gjord av porslin, ej kaffe) i näven, inget sitta vid skrivbordet, inget lök-tempo helt enkelt!

Jo det ska jag säga er: det kommer gå finemang. Nu vet ni det.

Det är lite roligt med kontorsjobb för uppstår en del komiska situationer. Såg en gång ett humorprogram (kommer inte ihåg vilket) där man gjorde sig rolig över hur man hälsar på sina kollegor olika under dagen. Det går liksom i en fallande skala från en tydlig hälsning på morgonen till mindre och mindre inlevelse under dagen. Det ligger en hel del i det.
En annan rolig händelse är när ett kort socialt samtal avslutas och både parter återgår till sina arbetsplatser men upptäcker att båda går åt samma håll och i ungefär samma hastighet. Känner då dessa inte varandra så väl så att man går "tillsammans" så att säga ser det väldigt roligt ut.
Där ser ni vad jag använder tiden till - forskning på det sociala spelet. Företaget betalar.

Just nu sitter jag och lyssnar på Metallicas nya. Jag var ganska skeptisk första gången jag hörde det men jag tror att det blir bättre och bättre. Dom vet ju vad dom håller på med dom gamla rävarna.

Ikväll kan det bli en sväng över till Öland för att se om det är några dönickar ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0