Då plockar jag fram min jojjo, min jojjo, min jojjo...

Här sitter jag. Ganska mätt och belåten. Tyvärr har jag lite ont i fingrarna vilket beror på att när jag skriver med tangentbordet så spretar jag på fingrarna och ser helt reumatisk ut. Dum.

Isa är här. Tisdag är husse-dag. Hon ligger och sover den gamla tråkmånsen. Jag ska nog lägga ut henne på blocket. Trött hund bytes mot röd Kalmar-trissan.

För er som inte vet så är Kalmar-trissan en jojjo. Och jävlar vilken jojjo det är. När jag tänker tillbaka lite så var det en period när man jojjade på alla raster i skolan. En del bortskämda snorungar hade kullagerjojjos som blinkade när dom snurrade. Jag hade antagligen bara en gammal Kalmar-trissan. Jag har ett minne av att man höll på med detta när jag gick på LM-skolan vilket alltså skulle betyda i trean eller fyran. Det var i samma veva som man började spela handpingis på träbord. Det var jävlar i mig roligt! Härliga tider. Nostalgi.

Jag fryser som en hund och det regnar ute. Hunden fryser nog inte alls. Jag ska faktiskt krypa under täcket och glo på tredje säsongen av Heroes nu. Manligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0